Profiel Finalist CTP 2019 – Simone Vis

voornaam: Simone
achternaam: Vis
functie: Manager Business Services
werkzaam bij: Sonion

Thema conference en verkiezing 2019- ‘Innovatie in business travel & mobility’

Iedere genomineerde is een aantal vragen voorgelegd, waarvan het antwoord op 3 vragen is weergegeven.

De antwoorden van:  Simone Vis

Wat betekent het begrip ‘innovatie’ voor jou?

Dan denk ik direct aan een Tikkie: dat is laagdrempelig, makkelijk in gebruik en heeft een hoog gebruikersgemak. Innovatie is dus voor mij een nieuwe technologie die zowel easy access heeft, dus mobiel gebruikt kan worden, en die added value heeft voor de gebruiker. Om bij het voorbeeld van Tikkie te blijven: die heeft al die kenmerken!

In hoeverre ben jij zelf innovatief bezig binnen jouw invloedsfeer op gebied van Travel en/of  Mobility en waaruit blijkt dat? 

Wat ik zo ontzettend leuk vind aan Travel, is dat het zo’n ontzettend dynamisch vakgebied is. Dat spreekt mijn energieke karakter enorm aan. Zo ben ik altijd op zoek naar nieuwe en betere manieren om mijn werk te doen om zo oa de traveler experience te verbeteren. Momenteel zit ik bijvoorbeeld met Sonion in een spannende en uitdagende periode. Waarom? Omdat ik bezig ben om het reisbeleid niet alleen voor Sonion Nederland maar ook voor Sonion Global onder de loep te nemen. Daar gaat een voorstel voor een structurele verandering uitkomen richting het Executive Management Team van Sonion. Sonion heeft een aantal strategische pijlers bepaald, waaronder innovatie volgens de principes van LEAN, best customer touch en excellent team work. Mijn doel is om Travel te aligneren met deze pijlers, zoals eerder met andere bedrijfsprocessen is gebeurd. Daarnaast gaat mijn propositie een voorstel tot (gedeeltelijke) automatisering bevatten, dan denk ik met name aan het invoeren van een booking en expense tool, en hoe de inkoop zodanig te structureren dat er een global outlook ontstaat met local focus.I

Hoe zie jij jouw rol over 3-5 jaar?

Daar ben ik enthousiast over! Ik ben nu bezig om Travel binnen Sonion te moderniseren om uiteindelijk Travel centraal te organiseren waarbij we global denken en de local focus behouden.

Traveler well-being en comfort spelen daarbij een belangrijke rol. Prijs is daarbij uiteraard belangrijk. Echter niet het allerbelangrijkste. Momenteel ben ik in gesprek met meerdere partijen binnen de Travel branche om zo een totaalbeeld te schetsen waarmee ik voor Sonion de juiste keuze kan maken. 

Daarnaast denk ik dat veiligheid van de reiziger steeds belangrijker wordt en daar zit een belangrijke functie voor de travel manager. Een dynamische travel policy die meebeweegt met het bedrijf wordt steeds belangrijker omdat de enige constante verandering is. Dus: de rol hangen aan de strategische doelen, zorgen dat er compliant wordt geboekt, de travel policy up-to-date en relevant houden, veiligheid van de reiziger borgen en medewerkerstevredenheid regelmatig peilen.

Persoonlijke noot:

Voor de persoonlijke noot klik op deze link

 

Kom ook naar de Business Travel & Mobility Conference!  Informatie en aanmelden 

Powered by Luchtvaartnieuws



 


 

Powered by Zakennieuws