Profiel Finalist CTP 2019 – Kim van Beek

voornaam: Kim
achternaam: van Beek
functie: Procurement Consultant
werkzaam bij: ABN AMRO

Thema conference en verkiezing 2019- ‘Innovatie in business travel & mobility’

Iedere genomineerde is een aantal vragen voorgelegd, waarvan het antwoord op 3 vragen is weergegeven.

De antwoorden van:  Kim van Beek

Wat betekent het begrip ‘innovatie’ voor jou?

Voor mij betekent innovatie de continue ontwikkeling en succesvolle implementatie van nieuwe of verbeterde oplossingen en of processen binnen mijn werkgebied. Hierbij kan je denken aan het implementeren van nieuwe innovaties op het gebied van reistechnologie, maar ook het anders aanpakken van een inkoopproces.

In hoeverre ben jij zelf innovatief bezig binnen jouw invloedsfeer op gebied van Travel en/of  Mobility en waaruit blijkt dat? 

Wij proberen de inkoop van onze reisproducten constant te innoveren. Dit lukt zeker niet overal en altijd, maar waar wij vorig jaar met name mee bezig zijn geweest is een andere aanpak te kiezen voor het ophalen van marktinformatie, maar ook het uitdagen van de hele keten tot het out of the box denken over hoe een organisatie als de onze zijn reisprogramma in zou moeten richten. Door middel van brainstorm sessies en workshopping hebben we wederzijds informatie opgehaald en gekregen over de ontwikkelingen en mogelijkheden. Wij hebben hierdoor veel korter een formeel aanbestedingstraject hoeven doorlopen.

Daarnaast zetten wij als organisatie vol in op duurzaamheid en de ‘shift towards sustainability’ . Wij willen hier een voortrekkersrol spelen en ook een voorbeeld zijn voor andere bedrijven en mensen. We zoeken via verschillende samenkomsten manieren om ook in deze relatief sterk vervuilende business oplossingen te vinden om meer duurzaam te zijn, ondanks dat volledig stoppen met reizen onwaarschijnlijk is.

Hoe zie jij jouw rol over 3-5 jaar?

Ik verwacht een nog meer data driven inkoop van reizen en een meer geautomatiseerde en digitale inrichting van het reisprogramma. Hiermee zal mijn rol nog meer verschuiven van tactisch naar strategisch categorie management. En wie weet ben ik tegen die tijd helemaal niet meer nodig.

Persoonlijke noot:

Mijn belangrijkste drijfveer voor het zo goed en functioneel mogelijk opzetten van ons reisprogramma en reisinkoop is met veel verschillende mensen samenwerken, in verschillende lagen van de organisatie en daarbuiten. Als je de samenwerking goed voor elkaar hebt, ben je in staat om gedragen veranderingen teweeg te brengen. Ook als deze niet altijd voor iedereen de leukste veranderingen zijn.

Kom ook naar de Business Travel & Mobility Conference!  Informatie en aanmelden 

Powered by Luchtvaartnieuws



 


 

Powered by Zakennieuws