Profile Finalist CTP 2021 – Jorien Dielwart

voornaam: Jorien
achternaam: Dielwart
functie: Travel Manager & Travel Team Lead 
werkzaam bij: TomTom

Het thema van de verkiezing dit jaar is ‘Back on Track?’ De wereld is veranderd door Covid-19. Wat betekent dat concreet voor business travel & mobility?  kernwoorden: omdenken, innovatie, disruptie en duurzaamheid

In het kader van deze verkiezing, heeft de jury vragen gesteld. Een selectie van de vragen en antwoorden is in dit profiel opgenomen.

De antwoorden van:  Jorien Dielwart

 

Wat zijn jouw ideeën over hoe het met het zakelijk reizen en mobiliteit in jullie bedrijf en/of in het algemeen verder moet?

Door het implementeren van het W@TT (Working at TomTom) Activity-Based-Working  programma bij TomTom, zal ook het zakelijk reisgedrag worden beïnvloed. Bij elke reis moeten TomTom’ers zich eerst afvragen, wat is het doel van mijn reis en wat zijn de alternatieven? Van de vele individuele, korte en interne reizen die plaatsvonden moet de focus worden verlegd naar reizen waar strategie en team meetings centraal staan.  Naar verwachting zal het reizen naar klanten vooralsnog hetzelfde blijven.

Vanuit een geheel nieuw perspectief oude of bestaande processen geheel anders aanpakken. Kun je een voorbeeld geven waarin jij blijk geeft van echt omdenken hierbij?

TomTom heeft pas recentelijk gekozen voor een Duty of Care strategie. Deze is bedrijfsbreed geïmplementeerd en reikt verder dan alleen onze reizigers. De tool kan worden gebruikt door zowel travel, security, facilities en mobility en het informatieportaal is toegankelijk voor alle TomTom’ers.

 

Kom ook naar de Business Travel & Mobility Conference!  Informatie en aanmelden

Het IPCC-rapport van de VN heeft duidelijk aangegeven dat bedrijven moeten verduurzamen. Wat doe je of heb je gedaan om het reis- en mobiliteitsbeleid te verduurzamen en hoe maak je dit meetbaar?  

In 2020 heeft ons kantoor op de Ruijterkade in Amsterdam het BREEAM certificaat gekregen. Vanuit deze certificering en TomTom’s Go Green travel strategie helpen wij onze reizigers te kiezen voor duurzamere alternatieven. In onze Online Booking Tool krijgen reizigers de optie om gebruik te maken van een duurzamer alternatief, ons hotelprogramma wordt geüpdate met groene hotels en via onze interne communicatie delen wij duurzamere keuzes met onze reizigers die zij tijdens hun reis kunnen toepassen. Door het stellen van OKR’s (objectives & key-results) houden wij ons doel voor ogen en kunnen wij toetsen of TomTom de doelen heeft behaald.

Wat zijn volgens jou innovaties/disrupties waar we in de travel industrie echt op zitten te wachten?

Om duurzamere keuzes te kunnen maken en reizigers te kunnen verleiden om gebruik te maken van de trein zou er een uniforme aanbieder moeten komen die alle Europese treinroutes kan aanbieden en beschikbaar is in de verschillende online booking tools.

Persoonlijke reactie op jouw nominatie en wat dat voor jou en/of bedrijf betekent.

‘Hartelijk dank voor de nominatie voor Corporate Business Travel Professional of The Year. Ik voel mij zeer vereerd met deze nominatie. Ik kijk uit naar de verkiezing met sterke tegenstanders.’

May the best win!

Jorien